Logo nedir? Lafız mealı olarak kök içinlığı dilimizde amblem olan, bir işlemin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, mealını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak işlemletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı işlemi sembolize edebileceği kabil, markanın kendi mealı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara ehil olur.
Sorusu sorulduğunda kelime mealının dışında, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan şahıs yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı berenarı önemlidir. Vesair taraftan logo dizayn çalışmasını meydana getirecek şahıs yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çalışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, işlemletmenizin ve bundan sonraki çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çalışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değişlemtirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş yerı ile faaliyette bulunan şirketler karınin elan çok yeğleme edilebilir. Yalnızca bir sektörde canlılık gösteren işlemletmelerin umumiyetle logoları kolü simgeleme eder. Ama yekten bir tomar kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda teşhir etmek imkansızdır.
Logo ne işleme yarar?
İşletmeler karınin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, beli aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. çarkıt halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan bihakkın bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple işlemletmenize kurumsal bir çekim hazırlayarak yolunuza üstelik adımlarla devam edebilmek hesabına “logo dizayn” çalışması ile mirlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) anlatım eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir zevahirte tanınmasını sağlayan işlemaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Sadece, emeksiz anlaşılır, yazıırlanması emeksiz, kabil başüstüneğunca az sayıda renkten oluşemtiaıdır. Her çeşit baskı ve kesim tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok kocaman ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge firma evet da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya kocaman hüsran verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapıun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin yürekğine oranlı olmalıdır. Antrparantez kurumun kendisini nite tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yönıteselsül ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin üstelik akılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün evet da firma karınin logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine selen sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı meal bakımında bu selen çok önemlidir.